"ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ" Ημερίδα του Δημόκριτου

Ημερίδα διοργανώνει ο Δημόκριτος την 8η Μαϊου στην Αθήνα για την Αναγέννηση της Πυρηνικής Ενέργειας. Ο ακριβής τίτλος της ημερίδας:

Nuclear Energy Renaissance

Addressing the Challenges of Climate Change and Sustainability
Θεματικές ενότητες της ημερίδας από το πρόγραμμα (κλικ αναλυτικά) είναι:

Rebirth of Nuclear Energy & Greece
Climate Change and Sustainability
Nuclear Reactor Safety in the 21st Century

Χωρίς σχόλια…

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Τοποθέτηση στη συνεδρίαση ΤΕΔΚ Κοζάνης 23-04-08 για τον Καποδίστρια 2

Θα μου επιτρέψετε να θέσω μερικές επισημάνσεις που δεν πρέπει να αγνοούνται:

  • Υπάρχει σφυρηλατημένη δημοτική συνείδηση πια, μετά από 10 χρόνια από την εφαρμογή του Ν. «Ι. Καποδίστρια». Τώρα που ωρίμασαν οι συνθήκες στους Δήμους ώστε να είναι περισσότερο παραγωγικοί και ουσιαστικοί θα συζητάμε για αναγκαστικές συνενώσεις μειώνοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τις δημοτικές αρχές;
  • Ποτέ δεν στερηθήκαμε εργαλείων συνεργασίας και ουσιαστικού σχεδιασμού σε επίπεδο Δήμου, Νομού, Περιφέρειας. Αντίθετα μικρή έως ανύπαρκτη ήταν η πολιτική βούληση των αιρετών μας για ουσιαστική διαδημοτική αυτοδιοικητική συνεργασία. Εάν θέλετε παραδείγματα εργαλείων και πεδία συνεργασιών που αγνοήθηκαν μπορώ να τα αναφέρω (π.χ. διαδημοτική τεχνική υπηρεσία).
  • Η έννοια της αυτοδιοίκησης είναι πολύ σημαντική, δεν είναι συμβατή σε καμία περίπτωση με την έννοια της υποχρεωτικής συνένωσης που σίγουρα πρέπει να είναι ζήτημα απόφασης μόνο του ίδιου του πληθυσμού. Δεν πρέπει να υπάρχουν αποικιοκρατικές λογικές του τύπου «μικρός ΟΤΑ είναι ας απορροφηθεί…» και ας αποφασίσουμε … «δημοκρατικά» χωρίς την άποψη των ίδιων των πολιτών. Όπως δεν είναι λογικό να μπορούμε εμείς να αποφασίσουμε για την μητροπολιτική διοίκηση και παρόμοια σχήματα έτσι δεν μπορούν και τα μητροπολιτικά κέντρα και οι εκπρόσωποι τους να αποφασίσουν για την τύχη της υπαίθρου.
Διάβασα τη μελέτη του ΙΤΑ για την ΚΕΔΚΕ και την περίληψή της. Μπορεί να υπάρχει η έννοια των «ανοικτών πόλεων» αλλά ας μην ξεχνάμε πια ότι δημιουργήθηκαν διοικητικά κέντρα ευέλικτα χωρίς οικισμούς έως 3ου επιπέδου. Δεν είναι ένα είδος «ανοικτής πόλης»; Θα αγνοήσουμε την εύρυθμη λειτουργία τους;

Τρεις είναι οι έννοιες κλειδιά που δεν πρέπει να μετακινηθούμε:

  • Εθελούσια συνένωση
  • Συναπόφαση
  • Συναίνεση των πολιτών

Μία έννοια που δεν πρέπει να συζητείται κατά την άποψή μου από αιρετό της τοπικής αυτοδιοίκησης: αναγκαστική συνένωση. Δεν μας τιμά. Να είστε σίγουροι ότι οι κοινωνίες ωρίμασαν μέσα και από τον Καποδίστρια 1. Δεν πρόκειται να μείνουν αμέτοχες εάν δουν ένα πρόγραμμα συνενώσεων με κίνητρα.

Στο Συνέδριο της ένωσης ΤΕΔΚ Δυτικής Μακεδονίας στις 1 Νοεμβρίου 07 στα Κοίλα με τοποθέτησή μου που κατέθεσα γραπτώς και στο Προεδρείο μεταξύ άλλων είχα πει:

«Επειδή το ΕΣΠΑ χρονικά συμπίπτει με το διάλογο για το νέο «Καποδίστρια β’» θα θέλαμε να μάθουμε το οριστικό σχέδιο νόμου και τις προθέσεις της πολιτείας το αργότερο στο ερχόμενο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στην Κυλλήνη διαφορετικά οφείλουμε ως ΟΤΑ να προχωρήσουμε στο σχεδιασμό με την υπάρχουσα διαμορφωμένη κατάσταση, διότι στο ΕΣΠΑ έχουμε καθυστέρηση κατά ένα έτος (η υλοποίησή του άρχισε το 2007) και υπάρχει ορατός κίνδυνος να χάσουμε πόρους. Το ενδεχόμενο αυτό επιτείνεται και από την εμπροσθοβαρή κατανομή των πιστώσεων του 4ου ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας κυρίως στα πρώτα χρόνια υλοποίησής του. Αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν οι απαραίτητες συναινέσεις για τον «Καποδίστρια β’» ιδιαίτερα από τους ΟΤΑ που έχουν προγραμματίσει έργα με βάση τα σημερινά διοικητικά τους όρια. Αναφέρω ενδεικτικά έργα ΣΔΙΤ, βιολογικούς καθαρισμούς, κ.ά.»

Στο Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ στην Κυλλήνη (15 Νοεμβρίου 08) σε τοποθέτησή μου στον κύκλο των Θεσμικών είχα προτείνει: «συγκεκριμένο πρόγραμμα με ομάδα εργασίας από κάθε ΤΕΔΚ σε συνεργασία με τεχνοκράτες από την ΚΕΔΚΕ, το οποίο σε ορισμένο χρονικό διάστημα θα καταθέσει τις προτάσεις του στα Δημοτικά και Κοινοτικά Συμβούλια όλων των Δήμων σε επίπεδο Νομού (γενική συνέλευση ΤΕΔΚ).

Οι αναγκαστικές συνενώσεις θα ήταν απαραίτητες εάν δεν είχαμε την εμπειρία του Καποδίστρια α’ στην πράξη. Άρα να σταματήσουμε να μιλάμε τουλάχιστον άμεσα για υποχρεωτικές συνενώσεις. Δεν μας τιμά. Ζητούμε το μαστίγιο ή τον «μεγάλο» που πρέπει να μας νουθετήσει;

Ας μην αγωνιούν κάποιοι. Εμείς δεν είμαστε κυβέρνηση που αναζητούμε εναγωνίως μεταρρυθμίσεις, εμείς είμαστε αυτοδιοίκηση που χρειαζόμαστε ουσία και αυτή μόνο μέσα από διάλογο μπορεί να προέλθει με συμμετοχή όλων όσων αφορά ο «Καποδίστριας 2» και που είναι οι κάτοικοι των ΟΤΑ μας. Και αν μου επιτρέπετε, γιατί πρέπει να κοιταζόμαστε στα μάτια, είμαστε σίγουροι ότι από πλευράς προσόντων και μηχανισμών μπορούν όλες οι Δημοτικές Αρχές μας να εξασκήσουν project management σε δήμους με πολλά δημοτικά διαμερίσματα; Πολύ φοβάμαι πως όχι…»

Στο συνέδριο της Κυλλήνης ως 2η προϋπόθεση στο ψήφισμα μας λέμε μεταξύ άλλων ως ΚΕΔΚΕ «ανεξάρτητα από την επιλογή του τρόπου συνενώσεων – των εθελοντικών με κίνητρα ή των υποχρεωτικών με συνοδευτικά μέσα-…» θεωρώ ότι ως ΤΕΔΚ πρέπει να είναι ως θέμα προς απόφαση της γενικής συνέλευσης ΤΕΔΚ το θέμα της υποχρεωτικής ή εθελούσιας συνένωσης.

Μαυροματίδης Δημήτριος
Μέλος Δ.Σ. ΤΕΔΚ Κοζάνης
Δημοτικός Σύμβουλος Δημητρίου Υψηλάντη
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Ακόμη προς ενημέρωση:

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

12:05 ! για το μέλλον της περιοχής μας και την ενέργεια...

Η ώρα για το διάλογο των φορέων και πολιτών της περιοχής μας τουλάχιστον ...έφτασε. Οι εξελίξεις στο χώρο της ενέργειας και οι εθνικές επιδιώξεις ανά πάσα μπορούν, στην καλύτερη για εμάς περίπτωση, να ανατρέψουν τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μας... Επισημαίνω ότι η περιοχή μας είναι στις πρώτες προτιμήσεις είτε για πυρηνική ενέργεια από ακαδημαϊκούς κύκλους (διαψεύστηκαν από το Υπ. Ανάπτυξης) είτε για νέες μονάδες λιθάνθρακα. Απόσπασμα από δημοσίευμα της Καθημερινής "Tο Συμβούλιο Mακροχρόνιου Eθνικού Eνεργειακού Σχεδιασμού της χώρας στην Eκθεση που σύμφωνα με πληροφορίες έχει επεξεργαστεί και αναμένεται να καταθέσει τις επόμενες ημέρες στον υπουργό Aνάπτυξης Xρ. Φώλια εισηγείται την εγκατάσταση δύο λιθανθρακικών μονάδων συνολικής ισχύος 1600 MW μία την περιοχή της Kοζάνης και μία στην περιοχή της Πτολεμαΐδας. Kατάλληλη περιοχή αναφέρεται και η Mεγαλόπολη, επίσης λιγνιτικό κέντρο, όπου όμως η ΔEH έχει σχεδιάσει να προωθήσει την εγκατάσταση μονάδας συδυασμένου κύκλου ισχύος 800 MW περίπου." Σχετικά links για τοποθετήσεις - αντιδράσεις του Δημάρχου Κοζάνης κ. Πάρη Κουκουλόπουλου, δηλώσεις μελών Δ.Σ. του Σπάρτακου και του Σάκη Δαζάνη στο προσωπικό του blog.

Και μέσα σε όλα αυτά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει την τελική έκδοση οδηγίας για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα...


κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Πρόταση 2 [Δ.Σ. ΤΕΔΚ 07.04.08]. Συμμετοχή της ΤΕΔΚ στην ΕΠΤΑΚ

Η συμμετοχή της ΤΕΔΚ στην ΕΠΤΑΚ (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ) θεωρώ ότι θα μπορούσε να δώσει την ώθηση που χρειάζεται για να μπορέσουμε σε συνεργασία με τη Ν.Α. Κοζάνης και το Κέντρο Διαβαλκανικής συνεργασίας να την ενεργοποιήσουμε.
Ειδικότερα θα πρέπει να έχουμε ένα κοινά αποδεκτό «εργαλείο» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το νομό μας για να αναβαθμίσουμε και να συντονίσουμε τον πολιτισμικό πλούτο της περιοχής μας.

Σημειώνεται ότι ένα από τα βασικότερα προβλήματα είναι η αποσπασματικότητα των δράσεων, εκδηλώσεων και συγκέντρωσης των πρωτογενών χαρακτηριστικών του πολιτισμικού μας πλούτου.

Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να συντονίζουμε στο μέτρο του δυνατού τις εκδηλώσεις του καλοκαιριού σε συμφωνία με τους ΟΤΑ έτσι ώστε ένας επισκέπτης να μπορεί με ένα ερώτημα μέσα από μία βάση – πύλη, που έχουμε πολλές, να βλέπει τις εκδηλώσεις συντονισμένα στο νομό. Π.χ. μπορεί τη Δευτέρα το βράδυ να υπάρχει μία συναυλία στο αμφιθέατρο Ποντοκώμης, την επόμενη το πρωί ο πολιτιστικός σύλλογος Καστανιάς να έχει επίδειξη του λαογραφικού του μουσείου, το απόγευμα παραδοσιακοί χοροί στην Αιανή, κλπ. Έτσι ένας επισκέπτης θα μπορούσε να επισκεφτεί για ένα τετραήμερο το Νομό με ένα σχετικά πλήρες πρόγραμμα εφόσον το επιθυμεί. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι απαραίτητο να έχουμε έστω έναν συντονισμό υπό την έννοια της υπόδειξης - συμβουλής και όχι της άδειας, προφανώς, για να έχουμε πιο οργανωμένη επισκεψιμότητα και μεγαλύτερη επιτυχία στην προβολή του νομού μας και της περιοχής μας.

Επίσης με την ίδια λογική θα μπορούσαμε να οργανώσουμε πολιτιστικά γεγονότα εστιασμένα σε ένα αντικείμενο με τη συμμετοχή περισσότερων του ενός πρωτοβάθμιων συλλόγων. Π.χ. Η ιστορία των πετράδων θα μπορούσε να γίνει με επίδειξη έργων το πρωί στο Τσοτύλι, με παρουσίαση ιστορικών στοιχείων στο λαογραφικό μουσείο της Σιάτιστας και με διάλεξη π.χ. στις οργανωμένες εγκαταστάσεις ενός γειτονικού Δήμου, κλπ Το παραπάνω χρειάζεται το συντονισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Πολύ περισσότερα θα μπορούσαμε να κάνουμε. Βήμα πρώτο η συμμετοχή μας στην ΕΠΤΑΚ. Τα υπόλοιπα είναι μέρος ενός κοινού προγραμματισμού ...

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Πρόταση 1 [Δ.Σ. ΤΕΔΚ 07.04.08]. Πιστοποίηση των ΟΤΑ. Επαναπροσδιορισμός δράσης ΤΕΔΚ

Η ΚΕΔΚΕ έχει ανακοινώσει την έναρξη εκπόνησης διαδικασία για τη διαμόρφωση του Συστήματος Επιβεβαίωσης της Διαχειριστικής Επάρκειας των δυνητικών Δικαιούχων των Έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που θα διεκδικήσουν πόρους από τα συγχρηματοδοτούμενα Επιχειρησιακά Προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. και γι’ αυτό ζητά να συμπληρωθεί το Τεχνικό Δελτίο Καταγραφής στοιχείων που αφορούν την Τεχνική και Οικονομική Υπηρεσία των Ο.Τ.Α. του Νομού. Μάλιστα θα ενεργοποιήσει και την προβλεπόμενη από το νόμο συγκρότησης Ομάδων Υποστήριξης στις Τ.Ε.Δ.Κ.

Θυμίζω ότι το Μάιο του 2007 καταθέσαμε πρόταση για την οριζόντια πιστοποίηση των ΟΤΑ «Προετοιμασία για τη συμμετοχή των ΟΤΑ Ν. Κοζάνης στην 4η Προγραμματική Περίοδο». Το θέμα συζητήθηκε σε συνεδρίαση του περασμένου Ιουλίου όπου λάβαμε και απόφαση. Πρέπει να εξετάσουμε εάν η ΚΕΔΚΕ με την ΕΕΤΑΑ προχωρεί στα εγχειρίδια διαδικασιών για όλους τους ΟΤΑ της χώρας και στη δημιουργία ομάδας υποστήριξης. Εάν ισχύει τότε θα πρέπει να αποφύγουμε διπλές ενέργειες από το ανάλογο έργο της ΤΕΔΚ (διαδημοτικό Θησέας). Προτείνω το παραπάνω να εξεταστεί από μέρους μας. Δηλαδή να δούμε εμείς ως ΤΕΔΚ το τι σχεδιάζεται γιατί οι «καποδιστριακοί» ΟΤΑ μας ανησυχούν. Επίσης με την 4670/ΕΥΣ 551/1-2-08 Εγκύκλιο του ΥΠΟΙΚΟ προβλέπεται: «Ειδικότερα σε ότι αφορά στην κατηγορία φορέων που ενδιαφέρονται για επιβεβαίωση τύπου Α, θα πρέπει να υπάρχει συγκροτημένη Τεχνική Υπηρεσία, η οποία θα πρέπει να διαθέτει σχετική αρμοδιότητα επίβλεψης – παρακολούθησης δημόσιων έργων / τεχνικών μελετών και διενέργειας αντίστοιχων διαγωνισμών. Η υπηρεσία αυτή θα πρέπει να είναι στελεχωμένη κατ’ ελάχιστο με τρεις υπαλλήλους ΠΕ ή ΤΕ (μονίμους ή αορίστου χρόνου) εκ των οποίων οι δύο υποχρεωτικά διπλωματούχοι μηχανικοί Πολυτεχνείου ή Πολυτεχνικής Σχολής ή μηχανικοί πτυχιούχοι ΤΕΙ.» Πρακτικά σημαίνει ότι όποιος Δήμος δεν έχει Τεχνική υπηρεσία δεν μπορεί να πιστοποιηθεί για επιβεβαίωση τύπου Α δηλαδή για έργα με τεχνικό αντικείμενο (δημόσια έργα υποδομής). Είναι θέμα προς διερεύνηση…. Αντιλαμβάνεστε ότι εδώ υπάρχει ζήτημα πολύ σημαντικό εάν αποκλειστούν από την αρχή με αυτόν τον «εύσχημο» τρόπο οι καποδιστριακοί ΟΤΑ.

Ακόμη και για την περίπτωση επιβεβαίωσης τύπου Β (προμήθειες και υπηρεσίες) θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη οργανική μονάδα (για τη διενέργεια διαγωνισμών και ανάθεση / παρακολούθηση συμβάσεων) αποτελούμενη κατ’ ελάχιστο από τρεις υπαλλήλους (μονίμους ή αορίστου χρόνου) εκ των οποίων ένας υποχρεωτικά ΠΕ

Συνάδελφοι πρακτικά μιλάμε για διαφαινόμενο πρόβλημα στους Καποδιστριακούς ΟΤΑ και προφανώς το εγκεκριμένο έργο από το Θησέα (εισήγηση σχετική το Μάιο του 07) ίσως να πρέπει να επανεξετασθεί.

Προτείνω ότι πρέπει να έρθει ως τακτικό θέμα με θέμα ενέργειες που πρέπει να κάνουμε ως ΤΕΔΚ. Το σίγουρο είναι ότι τις θέσεις και τις ανησυχίες μας του Συνεδρίου των ΤΕΔΚ Δυτικής Μακεδονίας της 1.11.07 για το ΕΣΠΑ δεν τις έλαβε κανείς υπόψη του.

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Πρόταση 3 [Δ.Σ. ΤΕΔΚ 07.04.08]. Αναπτυξιακό Συνέδριο για μεταλιγνιτική περίοδο

Στην κοινή συνάντηση στην Αθήνα κατέθεσα την πρόταση για τη διοργάνωση άμεσα ενός αναπτυξιακού συνεδρίου σε συνεργασία με τη Ν.Α. με κορυφαίο ζήτημα τον Τοπικό Πόρο Ανάπτυξης και τη μεταλιγνιτική περίοδο. Ζητούμενο ένα «αναπτυξιακό συμβόλαιο» το οποίο να καταλήγει σε σαφείς προσδιορισμένες δράσεις μεγάλης προστιθέμενης αξίας για την περιοχή (π.χ. Πανεπιστήμιο, Τεχνολογικό Πάρκο, Real Estate επιχείρηση αξιοποίησης εδαφών, κλπ) που να συνδυάζει ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους.

Η συνδιοργάνωση ενός αναπτυξιακού συνεδρίου για τη ΔΕΗ με συνιστώσες (Τοπικό Πόρο, Περιβάλλον, μεταλιγνιτική περίοδο) νομίζω ότι είναι επίκαιρη όσο ποτέ (θυμίζω όσα κατέθεσα γραπτώς τον Ιούνιο του 07 στο παρόν Δ.Σ. με τίτλο «Σχέσεις ΔΕΗ και Τοπικής Αυτοδιοίκησης»).

Δεν είναι λογικό πιστεύω να διοργανώνονται ημερίδες από τρίτους, χωρίς να μειώνεται η προσφορά τους, [όπως π.χ. από την εφημερίδα «Μακεδονία» (6.04.08 Εκθεσιακό Κέντρο Κοίλων) για τη μεταλιγνιτική περίοδο μόλις 3 ωρών] για να συζητηθεί ένα τέτοιο θέμα που είναι κατεξοχήν θέμα του Νομού και της Περιφέρειας μας. Θεωρώ ότι η άποψη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Μουσουρούλη περί αναγκαιότητας ενός master plan για την περιοχή μας ήταν και το σημαντικότερο που πρέπει να κρατήσουμε από την ημερίδα του συγκροτήματος «Μακεδονία».

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Πρόταση 4 [Δ.Σ. ΤΕΔΚ 07.04.08]. Συντονισμός για τη μέτρηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων και απρόσκοπτη πρόσβαση πολιτών στην πληροφορία

Ζητούμενο: Η χάραξη αξιόπιστης και σταθερής περιβαλλοντικής πολιτικής από τους τοπικούς φορείς του Νομού Κοζάνης με την ύπαρξη μιας ολοκληρωμένης πρότασης περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Ιδίως σε ότι αφορά την ποιότητα του αέρα, που αποτελεί και το μείζων πρόβλημα της περιοχής, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η ανάθεση συχνά αλληλεπικαλυπτόμενων μελετών και ερευνητικών προγραμμάτων χωρίς απτά αποτελέσματα σε ότι καμία από τις πραγματοποιηθείσες μελέτες δεν κατέστη δυνατό να απεικονίσει πλήρως τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά της περιοχής, ενώ πολλές από αυτές πιθανόν να οδηγήθηκαν και σε αντικρουόμενα συμπεράσματα. Επίσης η μη συνεργασία των φορέων δίνει την αίσθηση στους πολίτες της κατασπατάλησης ανθρώπινων και οικονομικών πόρων...

Σήμερα στην περιοχή υπάρχουν διαφορετικά δίκτυα μέτρησης της ατμοσφαιρικής ποιότητας (ΔΕΗ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ και ενδεχομένως και από άλλους φορείς) τα οποία είναι προσανατολισμένα στις απαιτήσεις του κάθε φορέα και σίγουρα κανένα από αυτά δεν μπορεί από μόνο του να απαντήσει χωρικά και ποιοτικά στα αναβαθμισμένα ερωτήματα των πολιτών και φορέων.

Προτείνω τη δημιουργία ενός γνωμοδοτικού συμβουλίου περιβαλλοντικής πολιτικής το οποίο θα δρα σαν υποστηρικτικό όργανο στους φορείς, ενώ θα μπορεί να θέτει στόχους ανάλογα με τις προκύπτουσες ανάγκες.

Ενδεικτικά θα μπορούσα να αναφέρω μια σειρά μέτρων που θα μπορούσαν να στοχεύουν στην ολοκληρωμένη περιβαλλοντική διαχείριση από τους αρμόδιους φορείς της περιοχής καθώς και την απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στην διαθέσιμη πληροφορία. Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι:

*Καταγραφή των σχετικών μελετών
*Συλλογή όλων των πρωτογενών στοιχείων, αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων των πραγματοποιηθεισών μελετών
*Ενδελεχής επεξεργασία από εξιδανικευμένο προσωπικό των αποτελεσμάτων με σκοπό να εκτιμηθεί ολοκληρωμένα η εικόνα των περιβαλλοντικών συνθηκών του νομού
*Παρουσίαση ολοκληρωμένων συμπερασμάτων, προτεραιοτήτων, καθώς και στοχευμένων μελλοντικών δραστηριοτήτων (ανεξάρτητα από το φορέα υλοποίησης)
*Αναλυτική εκτίμηση των επιπτώσεων στους κατοίκους της περιοχής καθώς και στην οικονομική δραστηριότητα / περιφερειακή ανάπτυξη.
*Επέκταση του δικτύου μέτρησης της ατμοσφαιρικής ποιότητας σε όλους τους ενεργειακούς δήμους (στα απαραίτητα Τοπικά Διαμερίσματα) καθώς και κεντρική διαχείρισή του συμπληρωματικά με τα υπάρχοντα
*Ανάπτυξη συστήματος ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής διαχείρισης με άμεση πρόσβαση του κοινού.
Ας πάρουμε πρωτοβουλία εμείς, να συνεννοηθούμε με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τα αρμόδια επιμελητήρια και ας προχωρήσουμε. Ας ζητήσουμε και εμείς την αναβάθμιση του Κέντρου Περιβάλλοντος (ΚΕΠΕ) προς αυτήν την κατεύθυνση ως επικεφαλή φορέα που θα εφαρμόσει τα παραπάνω. Ένα αναβαθμισμένο ΚΕΠΕ (στο οποίο συμμετέχουμε όλοι μας) ίσως να είναι το υποστηρικτικό όργανο το οποίο όλοι επιζητούμε, εφόσον έχει την πολιτική συγκατάθεση όλων, ενσωματώνοντας παράλληλα το ίδιο τις ανησυχίες όλων (αυτοδιοίκησης, φορέων, περιβαλλοντικών οργανώσεων, πολιτών) στο πρόγραμμα δράσης του.

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Προτάσεις προς συζήτηση στην ΤΕΔΚ Κοζάνης

Την Δευτέρα 7 Απριλίου 08 στο Δ.Σ. της ΤΕΔΚ Κοζάνης έγινε ενημέρωση μεταξύ άλλων για το επικείμενο συνέδριο της ΚΕΔΚΕ αναφορικά με τον "Καποδίστρια 2" και τις κινήσεις της ΤΕΔΚ

Κατατέθηκαν από μέρους μου οι παρακάτω προτάσεις [κλικ για αναλυτικά] στα πρακτικά. Συμφωνήθηκε να συζητηθούν αναλυτικά σε επόμενη συνεδρίαση. Η πρόταση 1 ήταν κοινή ανησυχία και του Προέδρου κ. Ζαμανίδη.

Πρόταση 1. Πιστοποίηση των ΟΤΑ για το ΕΣΠΑ. Επαναπροσδιορισμός δράσης ΤΕΔΚ.. 2

Πρόταση 2. Η συμμετοχή της ΤΕΔΚ στην ΕΠΤΑΚ (πολιτισμός).

Πρόταση 3. Αναπτυξιακό Συνέδριο για τη μεταλιγνιτική περίοδο. 3

Πρόταση 4. Συντονισμός για τη μέτρηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων και απρόσκοπτη πρόσβαση πολιτών στην πληροφορία (ΚΕΠΕ).

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Περί καινοτομίας στην Ευρώπη σε σχέση με την ενέργεια...

LIFE Project Wins Prestigious Energy Globe Award

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Διάλογος για τον Καποδίστρια 2...

Ο Καποδίστριας 2 επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας και σχεδιασμού των Δήμων μας. Οι απόψεις μου είναι κατατιθεμένες στα Πρακτικά του Συνεδρίου της Κυλλήνης στην ΚΕΔΚΕ (15 Νεομβρίου 07) και η συσχέτιση Καποδίστρια 2 και ΕΣΠΑ στα πρακτικά του συνεδρίου της ένωσης ΤΕΔΚ (1 Νοεμβρίου 07). Τελευταία βγήκαν στα κεντρικά ΜΜΕ διάφορα δημοσιεύματα και αναφορές με μεγαλύτερη ένταση περί διοικητικής μεταρρύθμισης και συγκεκριμένα άρθρα όπως το Τετρακόσιοι δήμοι και 15 νομαρχίες σε όλη την Ελλάδα!. Επίσης άρθρο του Πάρη Κουκουλόπουλου "Επανίδρυση" ή λαβύρινθος; το οποίο προσεγγίζει το θέμα.
Η ΚΕΔΚΕ απέστειλε σχετική επιστολή. Διαφαίνεται ότι στο Συνέδριο της ΚΕΔΚΕ για τον Καποδίστρια 2 (16~17 Μαϊου 2008) θα έχουμε περισσότερα δεδομένα καθώς και στο Συνέδριο της ΕΝΑΕ (15~16 Μαϊου 2008). Το σίγουρο είναι ότι αυτή η κατάσταση δε βοηθά κανέναν και ιδιαίτερα του Δήμους της Περιοχής μας.

Μαυροματίδης Δημήτρης

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Δημοσίευμα για τα "παλαβά της ΔΕΗ"

Στο άρθρο της Καθημερινής "Τα «παλαβά» της ΔΕΗ" (1 Απριλίου 08) κατατίθενται μερικές απόψεις για τη ΔΕΗ...

κλικ για πλήρη ανάγνωση...

Περί της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας

Ανακοινώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι έγινε δεκτή η προσφυγή μας για την ακύρωση των δύο ψηφοδελτίων του συνδυασμού μας στις δημοτικές εκλογές [2006] του Δήμου Δημητρίου Υψηλάντη που σημαίνει ότι η υπόθεση θα επανακριθεί στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Κοζάνης. Αναμένεται να οριστεί δικάσιμος.

Εμείς δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε τιμώντας το θεσμικό μας ρόλο με γνώμονα το συμφέρον του Δήμου μας όπως πράττουμε με συνέπεια μέχρι σήμερα.

Δημήτρης Μαυροματίδης


κλικ για πλήρη ανάγνωση...